TuningChips kunder säger så här
Redan snabb från början. Nu är den brutal på alla växlar och varv tal. Anlitat er sedan många år med Alfa Romeo, förra var en diesel. Den här bilen har också lagt sig på en lägre bränsle nivå jämfört med original. Service nivån hos er är fenomenal. Rekomenderar er till alla jag känner.
Alfisti-hälsningar, Hans
Hej! Jag valde denna min fjärde Alfa i ordningen eftersom 200 hästarsvarianten i min bil också finns som 280 hästars och enbart har en annan soft ware det är alltså samma motor som får lika mycket effekt när ni gjort ert arbete (från 200 hk till 315 hk!). Min bil ökade i prestanda något oerhört! Jag anser att mitt bilköp är något av det mest prisvärda med tanke på den prestanda ni har levererat till mig. Första gången jag är kund hos er och jag är mycket nöjd. Ni har en bra Alfa Romeo kunskap märkte jag när jag ställde alla frågor. Jag vill ge er beröm för att jag kunde ringa och ställa frågor en söndag och det var mycket enkelt att boka på nätet och tid fick jag dagen efter ni till och med hämtade bilen på mitt kontor och jag fick en lånebil jag använde på kundmöten.
Ciao! Luigi
Mycket nöjd. Redan trevlig motor fick pricken över i. Tack för god service, snabb återkoppling. Extra bonus för er lånebil, den var också riktigt snabb!
Magnus Vallentuna
Som stamkund har vår familj de sista 15 åren motoroptimerat över 10 bilar hos er. Vi har alltid varit nöjda. Även den hör gången. Man kan tro att en motor utan turbo av den här sorten som får i sammanhanget den ”lilla” effektökningen 23 hk inte skulle märkas någon skillnad (från 477 till 500) men jag känner rejält mycket trevligare karaktär. Ville ge er lite feedback. Stort tack igen.
Tobias med familj
Jag valde efter noga övervägande optimera min bil hos er (ert huvudkontor i Stockholm). Har tidigare provat olika konkurrenters alternativ även sk. dieselboxar. Grundorsaken till mitt beslut var att ni förutom individuellt anpassad mjukvaran till varje bil även gav ett väldigt högt vridmoment på min motortyp i er databas och ni även kunde erbjuda växellåda optimering. Bilen har blivit helt fantastisk. Omkörningar går blixtsnabbt, körningen mera avslappnad, det finns kraft i överflöd i alla situationer, jag är mer än nöjd och jag är en svår flirtad kund :) Tack för ett bra mottagande från första samtalet till leverans av bilen. Ert kundbemötande borde inspirera andra att höja sin servicenivå. Glömde nämna att bilen även drar mindre bränsle!
Med vänlig hälsning Martin
Vill tacka för ett återigen mycket bra bemötande. Bilen gick innan optimeringen mycket bra men kändes som den höll igen på något sätt. Efter er optimering har den verkligen vaknat till liv. Bilen har nu transformerats till en helt otroligt snabb bil och man glömmer snabbt att man faktiskt sitter i en SUV. Nyfiken som man är var jag tvungen att testa accelerationen och siffrorna visar sitt tydliga språk. Bilen går nu som ett skållat troll! 0-100 km/h på 3,99 sek samt 0-150 km/h på 8,32 sek (från 310 hk/420 Nm till 420 hk/625 Nm). Detta test med bilens Launch Control. Även körbarheten har ökat då vridet kommer mycket tidigare. Stort tack för ett mycket bra arbete med bilen.
Vi hörs igen, Marcus
Jag blev nästan rädd när jag körde hem till Stränkan. Man ligger i 160 och softar och tyvärr har jag ju S4 emblemet kvar vilket gör att många ligger på tok för nära bakom. Man trycker till på gasen för att slippa förföljarna och motorn ger ifrån sig ett vrål och man känner krafetn direkt trots den ursprungliga hastigheten och när nålen är långt passe' så syns förföljarna inte till längre. Resultatet blev utmärkt!
Tobias
Tack för ett grymt bemötande och mycket bra utfört arbete. Nu är bilen rolig att köra och det märks sjuk skillnad på vridmomentet samt att bränsleförbrukningen gått ner, främst då vid långkörning om man kan hålla gasfoten i styr:) Mycket bra med lånebil vilket underlättade flexibiliteten för inlämnandet. Stort tack TuningChip, kommer tillbaka så fort jag bytt bil.
Med vänlig hälsning, Jens
Har optimerat två bilar hos dem , som jag är jätte nöjd med. Väntat på att få optimera min 3 e bil hos dem, en Volkswagen T-Roc 199hk. Väntar med förväntningar att få se hur de känns att trycka på gaspedalen när den fåt 260hk och 400 Nm. En av dom två andra bilarna var en Audi A1 på 116hk som fick 152hk den blev jätte pigg och bränsle snål när man inte hade en klumpfot på pedalen. Den drog 0,45 blandat körning.
Daniel
Min förväntningar överträffades. Min Bentley som redan var snabb ökade från 560 till 645 hästar! Jag vill nog säga den är lika snabb som en Porsche 911 turbo jag tidigare ägt. Snabb expediering på telefon kvällstid, fri lånebil och klar på dagen, det kallar jag service mer än det vanliga. Vad jag skriver till er får ni gärna använda som referens och återigen ett riktigt stort tack från en riktigt nöjd kund. Återkommer med fruns bil inom kort.
Mats
Efter en noga research på vart jag skulle lämna in bilen för optimering valde jag till slut er efter ett riktigt trevligt samtal. Jag är så nöjd med arbetet ni utfört och bilen känns som helt annan bil! Jag kan helhjärtat rekommendera er till alla. Kommer återkomma till er med alla mina bilar i framtiden. Exemplarisk service!
Abi
Hej. Jag har en BMW M5, årsmodell 2018, som har varit hos Tuningchip i Stockholm. Bilen är en riktig ”pärla” och jag lämnar inte ifrån mig den till vilken som helst. Innan Tuningchip fick ta hand om den, ville jag prata med teknikern som skulle göra motoroptimeringen. Efter att ha pratat med denne, kände jag mig lugn. Före optimering 600hk och 750 Nm. Resultat efter optimering, 735 hk och 910 Nm. Det är en ända stor njutning att sätta sig i bilen och köra. Fantastiskt !! Vänliga hälsningar
Björn
Hej igen tuning chip! Ni gjorde min BMW M4 431 hästar modellen och jag tänkte ge lite feed back. Skillnaden upplevde jag som rejäl minst sagt. Bilen går oerhört kraftfullt i alla fart intervaller. Den var inte långsam tidigare :) men med 515 hästar under huven känns den som en raket nu! Har inte vågat prova topp farten men en bit över 300 borde den göra. Lätt. Bränsle besparingen har jag inte prövat på ett vetenskapligt sätt. Den drar iallafall inte mera nu. Men ekonomin var inte prioritet. Ska bli kul att testa bilen på Karlskoga racerbana med BMW klubben i sommar. Tack för ett proffsigt bemötande från mitt första samtal till leverans.
Goran
Hej! Tänkte ni ville ha lite feedback Sedan jag växellådsoptimerade min BMW 430i så har förbrukningen sjunkit från 0.95 till 0.89. Och den går som ett skott!
Johan
394 HK blev 529 HK. Men det roligaste är nästan vridmomentet - nu 745 Nm. Inser att min bil har precis samma raka sexa som finns i xDrive 40i, där BMW bantat ned motorn med drygt 50 HK. Dom fick jag tillbaka nu!
Riktigt trevlig karaktär på bilen nu, pådraget kommer direkt, händer liksom aldrig att bilen behöver anstränga sig - men den flyttar sig grymt fort. Trycker man på så är prestanda förödande för omgivningen.
Är grymt nöjd med bilen nu, behaglig med underbar karaktär och hur mkt kraft som helst när man behöver. Tack för riktigt bra service och ert stora kunnande. Ni har gjort ännu ett kanonjobb åt mig (min tredje bil ni fixar till åt mig nu).
Hälsningar från Sven i Skåne.
Det var precis som ni sa i telefon. Så här skulle bilen gå original. Med full last i kombin var den från början lite småtrött i högre fartregistren, nu så ångar den på med mycket större kraft. Har även noterat en sänkt förbrukning även vid landsvägskörning men störst skillnad är det i stadstrafik, där har vi i familjen sänkt bränsle åtgången med 8-9 procent. Snabb återkoppling var ett plus och hämtservice pricken över i. Att ni inte tog betalt för den servicen var något vi mycket uppskattade.
Hälsningar familjen Nilsson på Lidingö
Våren 2018 optimerade jag min 118D med steg 1 hos Tuning chip och jag ångrar inte det en sekund. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare. Jag minskade min dieselförbrukning och bilen blev betydligt piggare och går även jämnare. Skillnaden är märkbar. Från att det kändes som att vridet försvann efter 2000 varv så håller det hela vägen till rödmarkering. Mycket god service och professionell personal. Kan starkt rekommendera Tuning Chip! Så mycket roligt för pengarna!!
Mvh Jill
Fantastiskt vridmoment underbar acceleration och när vi är ute hela familjen kan jag göra riktigt säkra omkörningar när så behövs. Trodde inte riktigt man kunde få en diesel att gå så här bra. Har en bekant som gjort sin BMW X6 med samma motor som i min, 40D. Han påstår att hans BMW är lika snabb som hans kompis Porsche 911/997 Carrera upp till 200 km/h! Inte riktigt vågat testa sånt själv… Hur bilen sen kan dra mindre soppa än original förstår jag inte när jag åker omkring där jag mest är, i centrala Stockholm. Men man behöver som bekant inte förstå allt för att kunna dra fördel av det :) Tack igen grabbarna på Tuningchip, största respekt för ert kunnande.
Christoffer
Lovade att höra av mig när vi provkört bilen. Ni gjorde min kollegas bil samma bil förra veckan samma års modell 2020 det var därför jag också ville öka effekten på min BMW 330e. Kollegans bil fick inte växellåda optimerad. Min bil fick både motor och växel låda optimerad efter rekommendation från er säljare. Min bil gick helt ok original men efter ni trollat med den är prestandan helt vansinnig snabb och det stämmer som ni lovade att min bil är snabbare i och med växellådans optimering än min kollegas. Han vill även han få sin växellåda åtgärdad nu. Han ringer nog tämligen omgående skulle jag tro :) Tack så mycket jag kunde inte vara nöjdare har en kompis som har en son som har en bmw m3 till helgen ska vi ut och prova vilken bil som är snabbast han kan nog bli riktigt förvånad tack igen!
Lars Johansson stockholm
En effektökning på 120 hk till totalt 680 hästar och 200 Nm till 850 newtonmeter i vridmoment är inget för den med svagt hjärta! Som vanligt levererades min bil med de förväntningar jag hade. Stamkund sedan många år. Gjort bla Ferrari, Porsche och Range Rover mm. Alltid lika bra resultat.
Lennart
Hej! Här kommer mitt intryck av optimeringen av min BMW MC. Regnade rejält när jag hämtade, men kände direkt att på 1an och 2an det fanns en helt annan bottenkraft i motorn. Körningen hem ren njutning, då det fanns mer vrid direkt från låga varvtal. Var ute dagen efter i solsken och testade lite mera, underbart bottenvrid. Har inte provat att varva ur den ännu men tror inte att det är så stor skillnad som på låga och mellanvarv. Man vänjer sig fort, har nu kört ca 40-50 mil och nu tänker man inte så mycket på det. Mycket nöjd!
Med vänlig hälsning, M
Har genom årens lopp provat flera olika dieselboxalternativ på andra dieselbilar jag och min familj använt. Nu förstår jag vad ni menade med att man kom åt flera olika parametrar med bättre resultat genom att programmera om själva styrenheten. Jag är så nöjd! Särskilt att man får mera kraft men lägre förbrukning. Plånboken hälsar också :)
Fredrik Pettersson i Malmö
Hej! Min tanke med att trimma min bil hos er var att plocka ut de 60 hästarna som ni lovade för en roligare men även säkrare bil vid omkörningar. Det blev som ni berättade stor skillnad. Bränslebesparingen i stan på tio procent var jag lite skeptisk mot, men den stämmer. Det är nog den saken som gjort mig mest förvånad. Sak tipsa mina Saab bekanta att ni finns, er servicenivå är mycket god.
Pella Jonsson
Tjena! Jag är så nöjd! Samma dag vi hämtade bilen hos er byttes även avgassystemet. När jag körde och testade bilen nere i tunnlarna ut mot Nacka inte bara lät bilen som en dröm utan den gick utta bara helskotta! Tack för hjälpen och för hämtservicen. Inte många som erbjuder något sådant.
Egon
Testade en diesel box på bilen som jag nämnde när vi sågs men fick bara fel koder vid full gas på hög växel oftast i branta backar med tungt last. Det är som natt och dag nu bilen fungerar inte bara det den går så bra och är starkare än vad jag kunde hoppas på. Det var fint ni tog er tid lyssna på mig och ni hade svar på alla frågor det är service som jag efterfrågar kommer kontakta er vid bilbyte tack!
Hamid Stockholm
Innan Corvetten körde jag Porsche turbo. Bytte för ljudets skull, till fördel Vette då. Min bil var riktigt snabb innan vi sågs men nu är den RIKTIGT snabb. Var ni hittade all kraft förstår jag inte men VÄL UTFÖRT ARBETE! Jag är så nöjd och ska skriva en referens på nätet. Tack för lånebilen.
Glenn
Tidigare har jag använt KCR och promotec boxar. De har fungerat med mindre effekt men efter ett tag har det kännas som bilen blivit original igen. Fick tips av en jobbar kompis som vänt sig till er med en bil testa mjukvara som ni använder. Fick bra intryck från start vid samtal och bokade. Bilen blev över förväntan och jag är fortfarande nästan ett år senare helt nöjd och bilen ger samma effekt och även en smula bränsle besparing. Byter till samma modell men bensin och anlitar strax er igen. Tack för lånebilen!
Haakon
Första gången jag Chippar bilen. Valde mellan en el-hybrid Peugoet och Cupra Formentor som tjänstebil, fick välja bil upp till 450.000:-. Fick tips av en arbetskompis man kunde ringa er och få köpråd, tack för stort kunnande och nu ångrar jag mig inte alls! Min bil för att vara en som transporterar hela familjen och på det massa bagage känns snabb som en Porsche 911 :) 374 häst och 500 Newton meter och programmerad DSG var det jag valde och vilken bil att åka i. Ska tipsa mina bilintresserade vänner kontakta er.
Hälsningar från en blivande stamkund Magnus Gustavsson i Jönköping
Var förbi er innan jag köpte bilen och ni tipsade mig att välja dieseln istället för bensin V8. Var skeptisk ärligt talat. Men vilken skillnad det blev. 48 extra hästar men 140 (!) newtonmeter i vridmoment känns ordentligt. Min kollega har en likadan bil och han kommer att kontakta er nästa vecka efter att ha provkört min bil. Tack för enkel och smidig kontakt från första samtalet trots det var helg och kväll till hämtservice på jobbet med en lånebil till mig. Om alla var lika måna om sina kunder som ni verkar vara vore livet mycket enklare.
Göran
Lämnat ett antal bilar genom åren. Jag är en kräsen kund med höga krav som stadigt anlitat Tuningchip genom åren. Alltid varit nöjd. Så även denna gång. Testat bilen såväl på gata som bana. Går vilt! Minst sagt.
Lennart
Gillar italienska bilar, ni har hjälpt mig tidigare med några Alfor både diesel och bensin. Nu var det fruns Fiat vi bokade. Från 135 till 180 hk i en sån här liten bil är riktigt underhållande. Klockrent resultat, fri lånebil ett stort plus, frun hälsar!
Mange från Stocksund
Hur man kan extrahera ytterligare 75 hästkrafter från en motor på lilla 1.000 cc eller 1.0 liter på 100 hästar original det förstår inte jag. Men rask blev den! Jättekul att kunna dra husvagn med bilen nu efter trimningen tidigare var den helt död med släp. Mindre bensin drar den oxå, störst skillnad tror jag det är i stadstrafik. Jag och frun är så nöjda. vi satt och fikade hos er när ni arbetade på motorn och vi blev till och med bjudna på lunch. Trevlig verkstad och personal ni har, vi kände oss välkomna från första hej till att åka hem. Min bror har en ford fast en diesel, han ringer nog snart tror jag.
Göran Bengtsson
Stor bil men liten motor gjorde mig en smula orolig inför bilköpet. När jag ringde er berättade ni om att ni gjort en del såna här Mondeo med 1,5 bensinmotorn med nöjda kunder. Det skriver jag under på nu även jag. Fin karaktär, man behöver inte större motor i en vardagsbil även med tung last. Tror säkert jag kommer även med nästa bil till er för jag är så nöjd även med priset.
Lars Inge med Fårrden
Nu har jag testat i en vecka och väldans mycket med tungt släp ungefär totalvikt på 5.5 ton. Skillnaden är massiv. Uppskattar bränslebesparingen till en och en halv deciliter per milen och då räknar jag landsväg. 60 extra hästar hk i extra motoreffekt och massa vridmoment för det är en disel är vad den här tunga bilen skulle ha original. Vi har två bilar på firman samma Ranger och vi hade monterat en konkurents dieslbox först men småfel som ryckig gång och felmeddelanden ofta ville jag testa er mjukvara istället. Blev bättre än jag läst om. Min kollega gjorde sin förra veckan. Tack och trevlig helg båda två.
Bengt Göran
Lovade återkoppla. Kör mycket på banträffar. Vilken skillnad i drag det är bilen var snabb innan men nu är vrid momentet i mellan registret väldigt mycket starkare jag uppskattar jag kör Mantorp minst två sekunder snabbare än jag klarar av original. Det här är Golf-klassens klart snabbaste modell Honda Civic Type R. Tror även bränslet minskat. Inte min prioritet men i alla fall. Återkommer med min kompis Honda, han har en diesel men har ni lika bra koll på de modellerna blir han lika glad som jag. Bra jobbat! Så här skulle Hondan vara kalibrerad från fabrik.
JB
Nu var det ett tag sedan ni hämtade min bil och bytte ut kcr boxen mot er mjukvara. Om ni kommer ihåg var det fel ibland vid tungt last och uppförsbackar på hög växel efter att man monterade diesel boxen. Problemet har helt försvunnit nu med er motorprogramvara optimering. Och kraften är mycket mer påtaglig. Även bränslet har minskat särskilt i stan när vi kör där. Jag förstår vad man menar att det går göra ett mera precist arbete om man inte använder en dieselbox utan arbetar som ni gör. Vi är väldigt nöjda.
Hasse Södertälje
Hej, det blev stor skillnad på min husbil efter det att ni har programmerat om Fiat 130 hk behöver inte växla vid minsta motlut, nu kan man göra säkrare omkörningar.
Hälsning Bernt Hedklint från Vemdalen
Fick vår husbil optimerad för några dagar sedan. Vi märkte direkt kraften efter optimering på bl.a backtagnkngsförmågan. En resa på ca 50 mil med 2ton släp och totalvikt på ca 5,5 ton klarade vi nu på 1,1 liter / mil före optimering gick det åt ca 1,25 liter/ mil. Husbilen är nu riktigt behaglig att köra även med full last och tungt släp.
Sören T
Hej Grabbar, Vill ge en referens om mina två bilar som jag lämnat in för bränsleoptimering hos er i slutet av augusti, och som ni gärna kan använda på er hemsida. Lämnade i augusti 2014 in bägge mina dieselbilar för bränsleoptimering hos tuning chip. Först var Hyundai i30 årsmod 2014, 6 vx automat 110 hk original och 26O Nm i vrid. Man blir besviken på av fabriken uppgiven bränsleförbrukningsom inte stämmer med verkligheten. Där är nog alla bilfabrikanter i samma båt. Har aldrig på landsväg kört under 0,6-0,63 l/mil. Före mig var en Mercedes V12 biturbo AMG och efter mig en nyare Bentley GT och jag undrade vad gör jag här?! Jag fick dock samma omhändertagande och service med min bil som de två nämnda svulstigt lyxiga fordonen. Otrolig servicekänsla av killarna. Inga problem med lånebil att fördriva ett par timma i Stockholm. ABBA-museet kan varmt rekommenderas. Bilen blev påtagligt starkare och en helt ny körupplevelse. Från 110 till ca 140 hk och vridet 260 till ca 350 nm. Det mest påtagliga är numer betydligt säkrare omkörningar. Kör dagl drygt 10 mil på landsväg till och från jobbet.. Kanske hitills enbart en bränsleminskning med 0,1-0,15 per mil, men för mig blir det bortåt 3000 mil per år och då kan man bidra med ett strå till miljön och få ett bättre miljösamvete. Det riktigt roliga var dagen efter när min BMW X3 3,0 sportdiesel blev gjord. Från 286 hk och 560 Nm till ca 340 hk och 680 Nm i vrid!! Vilket klipp, där maxvridet redan finns vid 2000 rpm. Man kan ju undra varför mycket vill ha mer, men jag kan intyga att det är värt med denna uppdatering. Det är frågan om körupplevelse som vem som helst förstår som har en sportbil eller motorstarkare bil. En bilhobby är som Livskvalitet. Det känns dessutom tryggt att optimeringen till skillnad från på marknaden s k plug-in trim-chip inte ”lurar” motorn till ett högre bränsletryck som i längden kan inverka negativt på slitage och i synnerhet bränslepump. Tuning chip lovar dessutom gratis omprogrammering om bilmärket uppdaterar sin motor programvara vid service. Bättre känsla för service och kundhantering har jag inte upplevt på länge. Till och med ett missat samtal så ringer dom upp och kollar varför jag ringt. Heder och respekt till dessa två killar och önskar dom lycka till i framtiden med sitt arbete och företag…
Christian - Kolmården
Min Iveco är den starkaste modellen men upplevdes som lite ”trött” med full last och tungt släp. Nu kan jag meddela att den suktar inte i det brantaste motlut. 75 hästar och 150 extra i vridmoment newton meter gör att mitt arbete blir riktigt roligt och plånboken säger jag sänkt förbrukningen (med fullt last) ungefär 1.5 deciliter (milen.) Rekommenderar er till alla jag känner i samma situation som jag själv.
Med vänlig hälsning/ Åke
Vilken skillnad det blev! Bilen var SÅ slö innan ni arbetade på den det var nästan trafikfarligt. Ångrade jag köpte den här bilen innan besök hos er, nu är jag jättenöjd. Från 163 till 230 hästar och 400 till 540 newtonmeter är större skillnad än man kan ana det är nästan lite känsla av sex cylindrig motor om jag ska vara ärlig vi har en volkswagen transporter också 2.5D vi ska boka tid för optimering och priset var också klart konkurrenskraftigt tack får lånebilen.
BENGT-GÖRAN UPLANDS VÄSBY
Tack för lånebilen och uppskattar ert snabba jobb och leverans samma dag det underlättade för mig. Mera än nöjd med bilen den går riktigt bra och snabb är den inte märkt den drar mera diesel trots att jag nog gasar mera nu än innan säger frun i alla fall så nöjd kund hälsar till er bägge på tuning chip i Stockholm ni gjorde det bra.
Magnus Olsson
Efter byte från min 3liters BMW ni gjorde förra året kändes den här nya britten helslö! Det blev ingen räser bil nu heller men 40 hk extra och 60-70 newton i vrid gör saken lite enklare leva med till vardags. Har märkt en förbättring i stan och närförorter på bränslet också, skriver under på 10% lägre bränsle som ni anger. Tack igen.
Aboud
Nu har jag kört en sväng med bilen och måste säga att jag är mycket nöjd med ditt jobb Jocke, nu går bilen som den borde ha gjort från början! Bättre vridmoment och motorn arbetar mer vibrationsfritt, lägre bränsleförbrukning samt god miljöprestanda (vad man kan se hos bilprovningen). Dessutom blev den ju snabbare… Tack för en fin service!
Johan
Det var kul att höra när jag bokade att det är en Mercedesmotor i bilen! Hade jag ingen aning om men det låter som det borgar för kvalitet. Tung bil men det blev ett bra resultat nu med över 300 häst krafter när jag ska dra upp båten min Volvo xc60 var väldigt trött då. Vill berömma er för service nivån och hämt servicen har jag aldrig hört någon som erbjuder.
Tack David
Hej från Jeep! Bättre respons, bättre bottendrag och inte lika seg på lägre varv. Känns som den växlar ner när den ska också. Förmodligen runt 1dl lägre förbrukning på motorväg i 120km. I 80 -100km tycks förbrukningen ha sjunkit lite mer än en dl. En ladugårdsvägg i motvind kan trots alla ansträngningar aldrig bli en racerbil. Anyway....tack :) och dessutom tack för kaffet!
//C
Jag tycker att det funkade ganska bra det var för liten motor men ändå kände ganska bra resultatet.
Mvh Michu
Stor och tung bil som numera känns mera lättfotad och smidigare. Inte långsam från start, men nu drar den iväg våldsamt på alla växlar. Anlitat Tuningchip i många år med många bilar. Alltid lika bra bilkunnande och service. Att kunna ringa varje dag om året fram till klockan 23.00 på kvällen kan jag inte på rak arm komma på någon som matchar?
Lennart
Som anglofil och brittisk bilälskare får man stå ut med att bilen är gammaldags och tung med motor som är underdimensionerad med 122 hk. Min bil används primärt som jaktbil och vilken skillnad det blev mest kan jag säga det känns på låga varv. Snabb kan man inte kalla den även efter ni trimmat den men nöjd kund är jag och flera kamrater med samma biltyp som kommer kontakta er. Gillade Mini Cooper S bilen som lånebil, den var SNABB! Och en del engelsk
Joakim
Att inte man är duktig på dieselmotorer i fjärran östern kan jag skriva under på. Min motor är verkligen och känns gammaldags. Fick tips av en arbetskamrat att kontakta er. Från första samtalet tills ni hämtade bilen hos mig (och leverade tillbaka samma dag!) fick jag som inte är så hemma på bilar stort förtroende och svar på alla mina frågor. Motor blev över förväntan, den är snabbare i alla varvtal och nu går den utmärkt att leva med. Tack för hjälpen från en nöjd bilnovis.
Car Magnus
Andra bilen jag gör hos er. Lika nöjd nu. Tipsar gärna vänner och bekanta om er. Motorn blev till ett litet monster säger min fru. Man åker ju inte full gas så ofta i den här sortens bil men just prestanda vid omkörningar med mötande trafik känns som en extra säkerhet. Någon skillnad på bensinförbrukningen har jag inte märkt. Men det var inte det som gjorde jag kom till er. Ska sanningen fram gasar jag nog lite mera nu än tidigare. Smidigt med att ni hade olika lånebilar man kunde välja på. Första gången lånade jag er lilla sportbil Peugot RCZ, nu behövde jag lasta och fick disponera en Volkswagen Caddy. Behändigt och bra service!
Åke Stockholm
Hej, Optimeringen ni gjorde på min V-klass var helt fantastisk. 0-160 gick ner från ca 45 sek till 25 sek och den förbrukade mindre bränsle! Fullpackad europaturné med V220 4Matic, fyra barn och två hundar gick på 0,75 l/mil - se bild nedan. Året innan (visserligen helt ny bil då och knappt inkörd) 0,81.
David
Hej! Mercan blev magiskt bra! Härliga köregenskaper. Bara att lägga foten lite lätt på gasen så är man över 200. Svarar bättre på gas även vid ekonomiläget där det tidigare var en fördröjning 1-2 sekunder. Stort tack!
Med vänlig hälsning, Jonas
Hej Min MB var nästan farligt trög innan optimering och det krävdes sportläge för en säker omkörning på en trafikerad landsväg. Efter tuning har jag fått 55hk/100NM extra och det är en helt annan bil, riktig pigg och vridet imponerar! Förbrukningen är oförändrad vilket är ett bra betyg. Grymt bra service från TC. Rekommenderas!
Fredrik
Hade ingen aning om att min Mercedes E 400 var en mjukvarubegränsad Mercedes E43 AMG! Gick med ert steg 2 från 333 hk och 480 Nm till 440 hk och 650 Nm! E 43 har ”bara” 401 hästar original. Här gör jag alltså en fantastisk affär och att motorgaranti ingår är en extra säkerhet för mig. Bilen går nu minst lika bra som min gamla Audi RS5 som ni också fick förtroendet att göra. Varit trogen kund sedan över 10 år och alltid lika nöjd med olika bilar. Rekomenderar er till alla mina bilintresserade vänner.
Hälsning Lars
Hej! Jag vill med detta mejl ge er feedback efter att ni så framgångsrikt ”chippat” min bil. Det har blivit en helt annan bil, den går betydligt jämnare och det känns ju väldigt bra. Komforten har faktiskt ökat väsentligt! Jag har i och med ingreppet ökat kapaciteten i maskinen med 64 Hk eller drygt 40% vilket märks väl. Till på köpet har bilen fått ett högre vrid. Jag kan tänka mig att det är det som gör att bilen upplevs som att den går jämnare. När det gäller bränsleförbrukningen så har den sjunkit med drygt 10% vilket förvånade mig rejält! Jag trodde nog att utlovad bränsleminskning var lite överdriven men icke, bra jobbat. Känns rätt bra, att för min del så kör jag ca 400 mil ”gratis” tack vare detta!!! Ett stort tack vill jag framföra till er för proffsigt jobb och ett enastående bemötande.
Med vänliga hälsningar/ Johan Bergkvist
Vår Mini Cooper S på 1.6 liter och 184 hk var en trevlig sommarbil från start. Jag är djupt imponerad av vilken förbättring trimningen gjort! Den är otroligt körbar men när man trycker pallen i botten blir den helt vild och vill slita loss drivhjulen ända upp på treans växel. Och drar från riktigt låga varv urstarkt. Gjort uppemot 10 bilar hos er genom åren, vissa har blivit starkare och snabbare, men störst skillnad har jag nog märkt på denna Mini S upp till 242 hästar! Även bränslet har minskat om man kör som folk. Men det gör inte jag så ofta :) Frun står för den biten
Börje
Ett väldigt stort tillskott av kraft. Detta är fruns bil men nu brukar jag ta den til jobbet åker hon storvolvon. Snabb återkoppling över telefon även om timmen var sen. Vi är jättenöjda. Tack!
Magnus Eriksson
Lämnade min Mini Clubman 2.0 årsm 2020 till två mycket trevliga och noggranna killar i Sthlm. Bilen var riktigt pigg innan optimeringen, men vilken jävla skillnad. Hästkrafterna i all ära, men vridmomentet är fenomenalt! Biljäveln hänger med riktiga sportbilar, om man vill alltså, ha ha! Rekommenderas!! Kör försiktigt. Tack för ett mycket trevligt bemötande och noggrannhet. Sist men inte minst, skitgott kaffe!
Roger
Det här känns som nödvändigt. En så här stor och tung bil är inte tillräckligt med 170 hästkrafter även om motorn är på rejäla 3.2 liter och diesel. Vi är så nöjda med resultatet. Innan fick man verkligen planera omkörningar när vi körde runt småvägarna i Strängnäs. Nu är det mer avspänd körning. Första bilen vi gjorde denna Mitsubishi som vi testat att provat motoroptimera, inte den sista. Just att ni höll på att finjustera inställningarna på motorn när vi skulle hämta bilen kändes förtroendeingivande. Tack för bra information innan bokning.
Familjen Johansson
Tja.Bilen går klockrent nu. Det är bättre utväxling i bilen. Den går mycket jämnare och den drar ca 17% mindre i stadstrafik. Tusen tack för hjälpen. Från 231 hk till 280+hk :)
Mvh/Tobbe med Navaran V6
Vill tacka för ett bra utfört jobb med min Insignia OPC! Var tokstressad när jag hämtade bilen tyvärr, men du verkar vara en duktig kille som t.o.m justerade lite efter provturen. I mellanregistret är den ett riktigt monster nu för att vara en familjekombi. Mycket trevligt!
Mvh. Marcus Olsson Björnberg
Min bil blev mycket piggare och går rent,riktigt bra över 2000 varv. Bensinförbrukningen har gått ner på långkörning, blandad körning ungefär som tidigare, stadskörning har den rent av gått upp lite men sammantaget så blir betyget väl godkänt. Om vridmomentet varit lite högre så skulle det varit 100.
Mvh. Kent
Opel insignia 2.0 diesel 163 hästar 350 nw original är lite för högt växlad men med optimeringen orkar den gå på mycket lägre varv vilket i sin tur spar bränsle optimeringen gav mig en otroligt rapp kombi med 490 nw och 235 hkr
Janne östergren
Bilen behöver inte vara nåt monster för att optimeras jag är mycket nöjd med min 207a, innan var jag tvungen att växla hela tiden för att hitta kraft, vilket även resulterade i några livsfarliga omkörningar då kraften mitt i bara tog slut. Nu är det mer som en stor bil vilken växel jag än ligger på finns kraft. Trots aggressivare körning ligger även förbrukning på samma nivå kanske t.o.m något mindre.
Manuel Di Barbora
Gillar min lilla ”pugge” som har tjänat mig i några år nu. Tyckte det var dags att göra den lite roligare. Fick 42 extra kusar installerade under en dag hos Tuningchip i Stockholm. Det är bland det roligaste jag gjort! Den drar på växlarna riktigt duktigt nu som den lilla sportbil den är. Efter optimeringen så startar jag numera på 2ans växel vid rödljusen. Inga problem, den har blivit stark som bara den. Testade toppfarten, den går på varvstoppet lätt som en plätt och toppar 235 kilometer i timmen. Mer än nöjd kund!
Göran hälsar och tack för lånebilen!
Vill skriva och berätta ni har gjort ett bra arbete. Har använt dieselboxar tidigare men det här är som ni förklarade något helt annat. Motorn går riktigt bra och jämnt, kört upp mot 1500 mil nu och inga problem. Förväntade mig ju inte det heller förstås. Skillnaden mot tidigare dieselboxar är stor. Kraften är inte jämförbar på något sätt. Återkommer när jag byter bil garanterat. Lånebilen vi lånade Peugeot RCZ är inget jag tidigare sett som lånebil någonstans. Eloge för er kundvård!
Johan från södertälje
En av Porsches trevligare modeller blev ändå mera lättkörd pga av det ökade vridmomentet. Sänkt förbrukning på det, mest i stadstrafik, ca 10 %. Rekommenderar Tuningchip.
Lennart
Mycket stor bilpedant hör nu av sig för slutgiltig återkoppling. Ni önskade ha min bil en dag med ytterligare en dag som reservdag. Tacksam för nerlagt arbete att det blev klart på en dag. När jag såg hur trångt och komplicerat det är på min modell blir jag imponerad ni hann med. Var på Porsche track day och provade. Vilket drag! 95 extra hk och 165 newtonmeter i vridmoment trollade ni fram och ni hade rätt att det skulle bli mer än tillräckligt. Snabb handläggning även på telefon kvällstid med svar direkt och mycket kunnig personal som kunde nästan allt om Porsche. Er servicenivå och kunnande slår ingen på fingrarna jag hitills träffat på i er bransch. Ser nu fram mot att lufta kärran vidare på slingrande upplandsvägar till sommaren. En Porsche ska ju vara nästan perfekt från start men här gick det faktiskt göra (stor) skillnad! Kommer rekommendera er till andra i Porscheklubben.
Anders
Har mätt upp toppfart på 343 km/h med GPS på Autobahn. Tidigare toppade den drygt 320. Bilen går riktigt ilsket och inte några bekymmer med hållbarheten. Kör den inte så ofta men testade mot min kompis Ferrari där jag tidigare inte hängt med, nu var det tvärtom! Tror han kommer höra av sig till er för hjälp med sin bil :) Mer hästkrafter är trevligt men det är vridmomentet som är den stora skillnaden. Så fort jag har turbotryck kan jag åka på vilken växel jag vill. Den har blivit stark som en björn. Använder man växel lådan som man ska istället för att åka på vridet hänger nog knappt något med längre. Ni sa ni var Porsche specialister. Skriver under på det.
Full fart spar tid! Björn
Har låtit Tuningchip ta hand om min Porsche Macan 2.0T. Bra rådgivning och resultat. Mer kraft och drag. Jag är riktigt nöjd.
Per från Söder
Upplevdes snabbare och vildare än innan, klar förbättring av bilen prestanda.
Danne
Stor och tung bil som numera känns mera lättfotad och smidigare. Inte långsam från start, men nu drar den iväg våldsamt på alla växlar. Anlitat Tuningchip i många år med många bilar. Alltid lika bra bilkunnande och service. Att kunna ringa varje dag om året fram till klockan 23.00 på kvällen kan jag inte på rak arm komma på någon som matchar?
Lennart
En bekant till mig lämnade in sin Range Rover för ett tag sedan hos er. Efter provkörning beslutade jag mig för att prova samma sak men hos en konkurrent hos er, en dieselbox. Hade sen problem ofta med att motorn gick in i felläge och tappade kraft det kändes osäkert vid omkörning, min fru bestämde vi skulle avmontera den här boxen. Då bokade jag en tid hos er och jag är så nöjd med resultatet. Inga problem, mycket starkare, drar mindre bränsle och det känns lite som en ”ny” motor. Ville skriva och berömma ert arbete. Min bekant retar mig för jag inte testade er direkt…
Gustav Johansson
När jag ringde till er fick jag svar på alla frågor, nöjd med det. Kan nämna jag ringde en helg på kvällen. Inte dålig service från er sida. Enkelt att boka tid på nätet med ert bokningssystem. Lika enkelt med hämtservice på arbetet med lånebil jag kunde använda under tiden ni fixade med ert på er verkstad och fick tillbaka min bil samma eftermiddag. Min bil har fått en helt annan körbarhet och drar konstigt nog en del mindre diesel. Jag återkommer vid bilbyte.
Tony Märsta
Kör mycket med min bil på banträffar. Varit flera gånger nere på ”ringen”. Resan dit nu senast blev härlig. Bilen toppar ur på autobahn lätt som en plätt och jag hängde på riktigt snabba porschar och bmw m3 på nuburgring banan som jag inte haft en chans mot tidigare. Det är ju en riktigt snabb bana som ger bilar med mycket effekt en fördel. Den kände jag av kan jag säga! Uppskattade att jag kunde boka på nätet även efter mitt arbete som är skiftjobb som slutar på små timmarna. När jag vaknade hade jag en bekräftelse och fick även låna en motorcykel som lån när jag kom med bilen. Smidigt i Stockholm kan jag säga från en som bor på ”landet”. Tack för ett bra jobb och vi hörs när jag byter bil.
Gabriel
Saaben 95 aeron blev brutalare Med bensin motor 380nm Otroligt stark Den gick ner ungefär 10% också I förbrukning Jag kan varmt rekommendera Tuning chip för den som vill ha Kvalitet För den servicen dom ger kunden Är oslagbar kan jag säga Jag behövde inte köra in bilen till Stan Dom kom hem och hämtade bilen Så fick jag låna deras under dagen. Helt suverän service måste jag säga 👍 Kommer tillbaka om jag byter bil igen garanterat
Mvh! Micke Lejon
Här kommer några rader om min erfarenhet efter Cuprans tuning. Bilen uppför sig precis som innan när den körs snällt. Lite startglad när man släpper bromsen men så var det säkert innan. Allt är som vanligt tills man gasar på lite. Reaktionen kommer märkbart tidigare. Vridet är påtagligt. Växlingarna fungerar bra. DSG:n ska enligt uppgift klara uppdateringen. I sportläge ligger bilen bara och väntar på att få släppa loss. Det är en märkbar skillnad från original. Väl i Cupra-läge så överraskar bilen omgivningen. En vän som har en Porsche GT4 provkörde bilen. Det enda som skiljer är topphastigheten var hans kommentar. Gott betyg. Det är helt fantastiskt att färdas i en bil som ser ut som en standard kombi men som kör ifrån det mesta.
Hälsningar Henrik
I maj 2018 motoroptimerade jag min Seat Leon 1.2 TSI 2017 hos Tuning Chip Sverige AB. Själva jobbet gjordes hos Jarls Bilservice i Helsingborg. I grunden är min Seat en körglad bil med fina vägegenskaper och bra växellåda. 105 hkr som är standard kan dock upplevas som lite "klent". Efter motoroptimeringen som gav ytterligare 28 hkr har bilen nu en motor som bättre matchar bilens övriga egenskaper. Bilen är trevligare att köra och den extra effekten gör också att körningen blir mer avspänd. Ett trevligt bemötande och en bra produkt gör att jag på alla sätt kan rekommendera Tuning Chip Sverige AB och deras samarbetspartner Jarls Bilservice i Helsingborg.
Med vänliga hälsningar Bosse Kerschner
Optimerat V40, Skoda Octavia RS och Alfa Romeo Giulietta. Blev en helt annan bil. Bilen blev rappare och därmed roligare att köra. Mycket kunnig och trevlig personal. Rekommenderas.
Brian
Riktigt nöjd med resultatet! Grymt bra bemötande och service från en mycket seriös firma. Optimering av både motor och växellåda samt Downpipe från Milltek gjorde enorm skillnad. Superb'n gör helt klart skäl för sitt namn numera 😉 Tack!
Jim Löthman
Min tjänstebil var lite trött innan jag hittade er men nu går den riktigt skönt och speciellt drar den starkt när jag drar släp och trodde inte riktigt på er när du sa den skulle spara bränsle men det gör den! När man provat vad en originalbil kan erbjuda när den är chippat jämfört med hur den är från fabrik blir det svårt att inte komma tillbaka med ny bil när jag byter. Vi från företaget använde er hämtservice vi har fullt upp så det var svårt hinna komma annars det var en uppskattad service. Motorgarantin ni erbjuder kan jag säga var avgörande för val av leverantör från vår sida.
Björn Stockholm
Bokade min bil enbart för att sänka bränslekostnader. Tack för ert arbete. Kraften var även den inte så dum. Hämtservice i Täby hemma hos mig under Coronatider var välkommet. Nu funderar jag på att göra även vår andra bil en Mercedes E 200 CDI, såg man fick över 80 hästkrafter i den! Tack igen vi är nöjda med ert arbete.
Lars Åke
Hejsan! Har en subaru impreza wrx sti 2008 och är riktigt nöjd med det jobb och bemötande jag fått. Jag hade bokat hämtning och lånebil så man behövde inte tänka på något. Men när jag väl skulle lämna bilen fick så fick jag dagen innan problem med min bil och när jag ringer för att boka om och så frågar jag om man möjligtvis visste vad felet kunde bero på och både han och hans arbetskamrat försöker med olika medel att hjälpa mig och ber mig att felsöka på olika sätt genom telefon ett par gånger under 2 dagars tid och kommer sedan fram till att startmotorhaveri!! När jag sedan hade fixat till startmotorn så lämnade jag in bilen och är riktigt nöjd, bilen laddar 1,4 bar och ökat varvtal med 1000 gör att bilen skjuter på satan i alla växlar. Jag bytte till 3" avgas från turbon och bak, bränslepump och luftfilter innan dem mappade om och har nu kört med detta i snart 8 månader och är samma tryck i bilen fortfarande och inga missljud någonstans! Rekommenderar Tuningchip till alla! Att ställa upp som dem gjorde är inte många som gör. Och bilen går sjukt bra:)
Alexander
Lovade återkomma med feedback. Bilen var en besvikelse när jag köpte den rent kraftmässigt. Efter er optimering är jag mer än nöjd. Att 30 hästar kan kännas så mycket. Det måste kanske vara vridmomentet som är viktigast kommer jag ihåg att ni sa vid mitt besök och det har ju ökat markant. Nu är det inga problem att dra tunga släp i uppförsbackar. Mätte förbrukningen. Det verkar som ju tyngre bil/släp ju bättre besparing. Ca 0.15 per mil ligger jag nu på i sänkt förbrukning. Tack!
Hans Nynäshamn
Hej! JAG HAR FÅTT EN BIL!!! Vilken otrolig skillnad! Underbar att köra. Tack för det.
Med vänlig hälsning Martin
Hade problem med en dieselbox förra ägaren till bilen monterat. Felkoder och att bilen gick in i limp home läge. Efter samtal med er trodde ni att det var felet och någon skillnad på effekt var det inte heller med boxen inkopplad eller ur kopplad. Efter att ni installerat er skräddarsydda optimering är det jättestor skillnad på motorn och vi är glada för er hjälp. Vår lilla bil har fått en stor motor känns det som!
Hasse & Inga-Lill
Vi är så nöjda med vår Landcruiser nu. Min fru var inte vidare glad med mitt bilval hon tyckte den var slö och trafikfarlig vid omkörningar. Nu mycket starkare, mera responsiv och vid omkörning på landsväg mycket piggare. 60 st häst krafter och 80 newton meter i vridmoment har gjort all skillnad i världen. Vidare beröm till ert kund bemötande och eminenta service att hämta och lämna bilen även till oss ute på landet. Vi ger er 5 stjärnor sammantaget.
Med vänlig hälsning,/ Ulf Larsson
Hej igen! Tack för ert fantastiska bemötande samt att jag nu har en raket! Trevlig helg från ett vintrigt Sveg!
Owe
Efter optimeringen så kommer jag 15 längre per tank och en helt annan kraft i bilen i hela registret, behöver sällan växla ner!
Andreas, Västerås
Hej lovade skriva när jag testat ordentligt. Golf R med 300 hk är en riktigt snabb bil från start, efter att ni pillat på den går den som själva FAN! 375 hk är sanlöst i en liten familjebil, fyrhjulsdriften gör att all effekt oxå hittar ner i backen. Igår körde jag ifrån en 911 Carrera vid rödljusen i Kista. Nästa rödljus koncentrerade han sig riktigt hårt, med samma resultat. Tack för att ni hjälpt mig uppfylla hur min drömbil ska gå på "riktigt". Hämtservice med lånebil till frugan var också uppskattat. Vad jag kan komma på är det bara ni och Lexus som erbjuder den här tjänsten, bra sällskap alltså :) Tack än en gång, vilket jobb ni gjort proffsigt ända från start till mål. Kommer garanterat tillbaka, om jagf får behålla mitt körkort länge nog!!!
Peter, Stockholm
Hej! En liten återkoppling angående växellådan. Bilen känns bra och jag upplevde inget ryck eller annat ovanligt. Annars går bilen hur bra som helst och körglädjen är enorm. Vill tacka för bra bemötande och bra service.
Trevlig helg önskar Jasmina
Valet stod mellan en box man kan koppla in eller er metod där man går in i själva boxen och programmerar om. Jag har testat bägge sorterna nu och skillnaden känns verkligen. Till er fördel kanske jag ska nämna. Motorn är mycket starkare och jag kan nu åka på en högre växel och den orkar bättre. Bränsleförbrukningen har sjunkigt med drygt tio procent, det är kanske den saken som förvånar mig mest. Tack för bra hjälp med allt trots att jag kom lite sent, och tack för lånebilen!
Lars Andersson i Enköping
Galet nöjd med optimeringen. Kände för att testa 0-100 imorse, iofs regn, slask, några grader kallt, uppförsbacke och med vinterdäck men 5 sec talar för sig själv!
Jocke
Hann inte lämna in min bil till er utan utnyttjade er hämtningstjänst, tack för bra service! Det är nu en riktigt stor skilnad från att åka original effektmässigt, fram för allt drar motorn mycket starkare på låg och mellanregistret nu. Trodde ärligt talat inte att ert "snack" om att man kunde spara bränsle men få mera effekt stämde. Men nu skriver jag under på era 10%! Tack för ett riktigt bra arbete, har en arbetskamrat som redan bestämt sig anlita er redan nu på måndag! Trevlig helg
Micke i Stockholm
Jag lämnade in min VW Transporter T6 combi på motor och växellådsoptimering. Jag vart grymt imponerad av både service och resultat på bilen. Även fast att man kommer in med en transportbil så blev den lika ompysslad som den fina AMG'n bredvid. Efter optimering så svarar den väldigt mycket bättre på gasen och har mer kraft i hela registret samt att den går mycket jämnare. Att den sen drar mindre gör ju inte saken sämre. Tack för hjälpen med bilen. Definitivt inte sista gången jag kommer in :)
Mvh// Kristoffer
Hej! Bilen Volvo V60 2.0 D4 går fantastiskt fint. Fredagens överraskning blev lyckad! Dottern fick bilen i kombinations födelsedags-present och julklapp. Och want to be svärsonen fick chiptrimmet. Det blev en fantastiskt bra kväll hemma hos dom. Stort tack för allt vänligt och kunnigt bemötande.
MVH/ I
Hej, Jag vill bara säga att jag är extremt nöjd med arbetet ni gjorde på min Volvo S90 D3 2018. Inte bara att bilen accelererar betydligt fortare utan jag har också gjort en drivmedelsbesparing på 12%.
Stort tack för hjälpen. Mats
Optimerat V40, Skoda Octavia RS och Alfa Romeo Giulietta. Blev en helt annan bil. Bilarna blev rappare och därmed roligare att köra. Mycket kunnig och trevlig personal. Rekommenderas.
Brian
Är super nöjd med "chippningen" det blev en helt annan bil från soppig barnvagn förflyttare till klart inspirerande Kärra som skottar på riktigt fint.
MVH/ Kaj
Det blev en jätteskillnad. Jag gjorde steg 2 på er rekommendation, Har en annan kompis med samma bil som gjorde steg 1 hos er. Skillnaden är inte enorm, men vridmomentet i min bil är riktigt mustigt jämfört med min kompis, det är den stora skillnaden tycker jag. Riktigt förvånad blev jag oxå att denna motor erbjuds med olika effekter av volvo och att det bara är programmeringen som skiljer. Nu valde jag en svagare variant som blev lika stark på hästkrafter som om jag valt toppmodellen och är nu helnöjd.
Gabriel
Tyckte min bil gick bra med original 235 hk och rejält bra och låg bränsleförbrukning för en så tung bil. Beslutade mig för att hyra in er tjänst er efter att ha anlitat en konkurrent med en tidigare bil jag haft för att jämföra. Ni svarade i telefon efter två signaler, supporten med mina 1000 frågor, kan inte så mkt om bilar, var superb. Det som avgjorde till er fördel var kan jag säga i ordningen skräddarsytt effektökning, motorgaranti och att min fru fick en lånebil direkt hon kom till er. Bilen var klar samma eftermiddag och resultatet lysande! Den har blivit riktigt stark och snabb nu, trodde inte skillnaden skulle bli så stor faktiskt. Bränslebesparing ni utlovar var jag skeptisk till, men i staden med mycket start stopp mellan gathörnen ligger vi nu med samma körning som tidigare minst 7-8% besparing- När man drar om långa lastbilar på väg till fjällen känns det väldigt säkert nu!
Med vänlig hälsning, Nöjd kund! Mohamed